Försäljningsutbildning – Få verkliga resultat
Intäkter genom försäljning är drivkraften i de flesta företag – och framgångsrika försäljningssiffror börjar med effektiva säljare. Organisationer som vill växa och frodas investerar i den bästa säljutbildningen som finns för att se till att deras säljteam har en bra grund av kunskap och färdigheter som de kan använda för att driva försäljningen och överträffa målen.
Personer som vill förbättra sin karriär eller utveckla särskilda aspekter av sin roll vänder sig till säljutbildning för att förbättra sina prestationer – och ta sig fram i försäljningsbranschen.
Många experter är överens om att försäljningen har förändrats kraftigt under de senaste åren. Bland annat är köparna inte längre villiga att tolerera aggressiva försäljningstaktiker. De tenderar också att föredra att samla information på nätet innan de någonsin talar med en säljare – och om möjligt gå igenom hela köpprocessen på nätet.
Även om säljare fortfarande har och troligen alltid kommer att ha en plats är det viktigare än någonsin att nuvarande och blivande säljare håller sig uppdaterade om branschens trender. Utbildningsprogram för säljare från de bästa leverantörerna som vi samarbetar med på findcourses.com kommer att hjälpa dig att hålla dig i toppen av branschen.
Försäljningsutbildningar för nybörjare – få nyanställda att uppfylla kvoten snabbare
De bästa säljkurserna för nybörjare hjälper deltagarna att utveckla en solid kunskapsbas inom försäljning. En studie av Sales Readiness Group visade att företag med effektiv säljutbildning hade nya säljare som kunde uppfylla kvoten upp till sju veckor snabbare än företag med ineffektiv säljutbildning. Baserat på detta uppskattar de att ineffektiv säljutbildning kan leda till att företag förlorar upp till 67 305 dollar.
Om du känner att dina nyanställda inte utvecklas så snabbt som du hoppats kan ditt nuvarande säljutbildningsprogram ifrågasättas. Prata med våra experter på säljutbildning om hur de kan hjälpa dig att utbilda nya säljare för att uppnå goda resultat.
De viktigaste färdigheterna som säljutbildningen ger dig
Exakt vad du behöver för att lyckas inom försäljning kan variera beroende på vilken produkt eller tjänst du eller dina anställda säljer, eller vilken roll du arbetar i. Till exempel behöver en försäljningschef troligen bygga upp andra färdigheter än en nyanställd säljare.
Många säljkunskaper kommer dock att gynna dig i alla säljroller. Många av dessa färdighetsområden kan även överföras till andra karriärer. Här är några av dem som utmärker sig:
Att bygga upp en relation
Det första intrycket är viktigt. Det är alltid lättare att arbeta från en stark utgångspunkt, och att bygga upp en relation och se till att kunden är engagerad från första stund är en helt egen färdighet. Att skapa en kontakt med kunden är något som alltför ofta förbises. De som är nya inom försäljningen är inriktade på att utnyttja den begränsade tid som avsatts för ett möte för att trycka på produkten och se till att kunden lär sig allt om produkten.
Att reservera tid för att bryta isen är ett måste. Bra säljare visar intresse för sina kunder och skapar en miljö som gör det möjligt för dem att delta i processen. De flesta säljutbildningar lägger stort fokus på att hjälpa yrkesverksamma att lära sig hur man effektivt bygger upp en relation och skräddarsyr sitt tillvägagångssätt för olika kunder.
Kommunikations- och lyssnarförmåga
Vi har sagt det förut – alla behöver goda kommunikationsfärdigheter för att lyckas i affärer och i livet. När det gäller försäljning har din förmåga att kommunicera effektivt dock en direkt koppling till din förmåga att tjäna pengar och lyckas i ditt jobb.
Som en del av kommunikationen är lyssnande också en mycket viktig färdighet för säljare. När potentiella kunder ser att du faktiskt lyssnar på deras behov i stället för att bara presentera din lösning, ser de dig ofta som någon som försöker hjälpa dem i stället för någon som desperat försöker sälja något till dem.
Många av ovanstående säljutbildningar ägnar en del tid åt dessa viktiga färdigheter. Men om du vill ha mer specialiserad utbildning i kommunikationsförmåga har vi en kategori som är helt inriktad på detta område.
Prospektering
Hubspot fann att prospektering är den mest utmanande delen av arbetet för de flesta (40 %) säljare. Det är också en av de viktigaste delarna av jobbet för dem som vill nå sina intäktsmål. Enligt HubSpot Research uppnådde 72 % av företagen med mindre än 50 nya möjligheter per månad inte sina intäktsmål, jämfört med 15 % med 51-100 nya möjligheter och endast 4 % för företag med 101-200 nya möjligheter.
Prospekteringsutbildning hjälper säljare att lära sig tekniker för att hitta bättre prospekt snabbare och effektivare så att deras pipeline alltid är full. Om du särskilt letar efter utbildning i prospektering kan du försöka söka i vår kategori prospektering.