Administratör

Kontorsadministratörer håller organisationer igång

Som administrativ assistent eller kontorschef är det troligt att du ombeds bära många olika hattar under en enda dag. En undersökning från Quill visade att 22 % av de som arbetar med administrativa frågor, förutom mer typiska roller som personaladministration och budgetarbete, också är företagets sociala medieansvarige och 17 % fungerar ibland som kontorsterapeuter!

Det är inte bara det att administratörer redan har mycket att göra – samma undersökning visade att 60 % av de tillfrågades arbetsbelastning ökade under det senaste året, och 16 % sa att den hade ökat avsevärt. Kurserna i kontorsadministration är utformade för att tillgodose behoven och utmaningarna hos administrativa assistenter – och bygga upp dina färdigheter inom de områden som räknas.

Några fördelar med utbildning i kontorsadministration

Administrativa assistenter tenderar att lära sig snabbt och vara bra på att hantera flera uppgifter samtidigt. Med det sagt, en undersökning från Monster visade att 60 % av dessa yrkesgrupper inte känner att deras arbetsgivare är villiga att ge tid och utbildning för att stödja deras arbete. Kanske som ett resultat av detta fann Monster att endast 27 % av de administrativa assistenterna var nöjda med sitt arbete.

Erbjuder du dina administrativa assistenter utbildning inom deras ansvarsområden? Särskilt när det gäller nya områden? Om inte är det troligt att du inte bara går miste om att hålla dina anställda nöjda på jobbet, utan att de inte kan göra sitt bästa arbete utan att ha rätt grund på plats.

Titta igenom utbildningsalternativen ovan, eller ännu bättre, be din kontorsadministratör ta en titt och berätta vad som kommer att hjälpa dem mest.

Vad täcker du i en utbildning i kontorsadministration?

På grund av de många olika områden som administrativa assistenter kan arbeta inom kan vi inte täcka allt som du kommer att lära dig i en kurs i kontorsadministration här. För det kan du titta på enskilda kursbeskrivningar och begära specifik information från leverantörerna.

Här är dock några gemensamma teman som du kan se bland dessa kurser:

  • Lagarbete och ledarskap
  • Att göra ett gott första intryck
  • Självförvaltning
  • Utbildning i gemensam teknik

Observera att du inte bör begränsa din kurssökning till den här sidan. Vi har många andra kategorier – som visserligen inte är särskilt avsedda för administrativa assistenter – men som omfattar färdigheter som kan vara till stor hjälp.

Andra utbildningskategorier för administrativa assistenter och kontorschefer

De flesta administrativa assistenter och kontorschefer tillbringar mycket tid med att prata med interna och externa personer på kontoret. Utbildning i kommunikationsförmåga, särskilt när det gäller självbejakande och konflikthantering, erbjuder färdighetsutveckling som kommer att vara till nytta i det dagliga arbetet.

För de uppskattningsvis 45 % av de administrativa assistenterna som också arbetar med personalfrågor kan utbildning i personalfrågor – eller till och med certifiering – verkligen bidra till att öka dina färdigheter i den här rollen.

Enligt en undersökning från Robert Half utbildar administrativa assistenter ibland sina kollegor i tekniska verktyg. Det är självklart att de också själva arbetar med dessa verktyg dagligen. Utbildning i datorkunskap kan spara dem tid genom att visa dem alla tips och tricks för vanliga kontorsprogram.

Letar du efter fler kursidéer? Gå igenom alla våra kategorier.